piątek, 5 września 2014

Naleśniki błonnikowe z serkiem twarogowym i musem owocowym

Zdrowsze wersje słodkich potraw przekonają każdego do poprawy złych nawyków żywieniowych. Dzięki takim deserom widać jak łatwo i smacznie możemy wprowadzić zdrowe zasady odżywiania. Dlatego zachęcam do wypróbowania naleśników bogatych w błonnik.


NALEŚNIKI BŁONNIKOWE Z SERKIEM TWAROGOWYM I MUSEM OWOCOWYM



Składniki (na min. 7 naleśników):

  • szklanka mąki pełnoziarnistej "3 ziarna"
  • jajko
  • szklanka mleka
  • pół szklanki wody
  • łyżka otrębów pszennych
  • płaska łyżka odtłuszczonego, mielonego siemienia lnianego
  • ser biały twarogowy chudy
  • 2 jabłka
  • nektarynka
  • cynamon
  • syrop klonowy lub miód


Miksujemy mąkę, jajko, mleko, wodę, otręby i siemię lniane na gładką masę. Smażymy naleśniki na patelni bez użycia tłuszczu lub delikatnie smarujemy patelnię wacikiem nasączonym olejem rzepakowym. Następnie na mocno rozgrzanej patelni rozprowadzamy ciasto, a gdy stężeje przewracamy na drugą stronę. 

Mus owocowy można przygotować praktycznie ze wszystkich owoców. Zawsze używam do tego rondelka z powłoką nieprzywierającą (myślę, że dobrze sprawdzi się też zwykła patelnia teflonowa). Umyte owoce należy pokroić w dużą kostkę, przełożyć do naczynia i podgrzewać parę minut aż owoce zmiękną i wypuszczą sok. Jeśli owoce przywierają do garnka należy podlać je odrobiną wody, którą później dobrze jest odparować. Mus możemy doprawić odrobiną cynamonu.

Naleśniki wypełniamy łyżeczką chudego twarogu, dekorujemy musem owocowym i polewamy łyżeczką syropu klonowego. Smacznego!

P.S. Jedna porcja to 1-2 naleśniki, w zależności od potrzeb organizmu i pory posiłku. Nawet zdrowe potrawy jemy z umiarem ;)

Pamiętajcie, żeby każdą większą porcję błonnika popić szklanką wody.

2 komentarze:

  1. świetne naleśniki! również jestem pasjonatką zdrowego żywienia, także bardzo podoba mi się Twój blog :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, zapraszam w każdej wolnej chwili ;)

      Usuń