wtorek, 16 września 2014

Wyborna sałatka z komosą ryżową, nerkowcami, gruszką i kiełkami słonecznika

Komosa ryżowa (inaczej Quinoa) staje się coraz bardziej popularna ze względu na wysoką wartość odżywczą i oryginalny smak. Warto wypróbować ją w różnych potrawach. Na początek proponuję sałatkę, której bogactwo różnorodnych smaków przypadnie do gustu nawet wymagającym smakoszom.


WYBORNA SAŁATKA Z KOMOSĄ RYŻOWĄ, NERKOWCAMI,
GRUSZKĄ I KIEŁKAMI SŁONECZNIKA



Składniki (4-6 porcji):

  • 1/3 szklanki suchej komosy ryżowej
  • 80 g orzechów nerkowca bez soli
  • gruszka
  • czerwona papryka
  • 200 g kiełków słonecznika
  • malutka czerwona cebulka
  • łyżka oliwy z oliwek
  • sok z połowy limonki
  • sól i pieprz

Komosę ryżową należy przepłukać, zalać wrzącą wodą i gotować wg. zaleceń producenta (uważamy, żeby ziarna się nie rozgotowały). Orzechy kroimy na pół, gruszkę na dużą kostkę, kiełki słonecznika drobno siekamy. Paprykę i cebulkę oczyszczamy i kroimy w drobną kosteczkę. Mieszamy wszystkie składniki, polewamy oliwą i sokiem z limonki, doprawiamy solą i pieprzem.

Wydaje mi się, że sałatka najlepiej smakuje od razu po przyrządzeniu, gdy smaki nie zdążą się wymieszać. Dzięki temu "odkrywamy" składniki stopniowo, z każdym kęsem :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz